poniedziałek, 13 lutego 2017

425. "Człowiek nietoperz" Jo Nesbo 6/2017

Tytuł: "Człowiek nietoperz"
Autor: Jo Nesbo
Stron: 440


Norweski policjant Harry Hole przybywa do Sydney, aby wyjaśnić sprawę zabójstwa swej rodaczki, Inger Holter, być może ofiary seryjnego mordercy. Z miejscowym funkcjonariuszem, Aborygenem Andrew Kensingtonem, Harry poznaje dzielnicę domów publicznych i podejrzanych lokali, w których handluje się narkotykami, wędruje ulicami, po których snują się dewianci seksualni.

Przytłoczony nadmiarem obrazów i informacji początkowo nie łączy ich w logiczną całość. Zrozumienie przychodzi zbyt późno, a Harry za wyeliminowanie psychopatycznego zabójcy zapłaci wysoką cenę...[LC]

Gdy byłam na etapie 1/3 książki poradziłam się innych, czy warto czytać dalej? Prawdopodobnie dopiero trzecia część jest taka, jak powinna być od samego początku. Przyznam, że w wielu rozdziałach wiało nudą. Rzeczywiście można się rozczarować, jeśli od samego początku oczekuje się od autora i książki dynamicznej akcji. Jeśli nie znacie Australii, a chcecie poznać jej kulturę, to zachęcam. Ja mimo wszystko przetrwałam do końca i jestem zadowolona z lektury. Gdy chodzi o akcję w dalszej części książki, nabiera ona niesamowitego tempa i w zasadzie jest na tyle ciekawa, że nie sposób rzucić książki w kąt:) Myślę, że sięgnę jak to przystało po drugą część bez jakichkolwiek uprzedzeń. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz