czwartek, 27 marca 2014

Moje czytadła 8/2014 - "Ofiara w środku zimy"

Tytuł: „Ofiara w środku zimy”
Autor: Mons Kallentof
Stron: 446

Jest luty, ostra zima. Przypadkowy kierowca znajduje na drzewie wisielca. Kim on jest, kto go zabił i jakie życie prowadził? Tego próbują się dowiedzieć policjanci.
Głowna bohaterka to Malin Fors, komisarz policji w Linköpingu. Jest rozwódką, ma jedną córkę. Romansuje również z dziennikarzem i nie potrafi sobie poradzić z nałogiem alkoholowym.
Śledztwo idzie ociężale, ale dzięki temu można dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat zamordowanego. Policjanci wpadają na trop rodziny Murvall’ów, pełnej mrocznych tajemnic i przez to wszystko się komplikuje. Możemy poznać historię całej rodziny. Zapewniam, iż jest bardzo zaskakująca. Okazuje się, iż czworo rodzeństwa miało nie jednego brata czy siostrę przyrodnią. Pojawia motyw zemsty, ale dlaczego?
Ktoś może jest bardziej spostrzegawczy, jeśli czytał tę książkę i wie, kto zabił. Ja jednak czuję ten niedosyt.
To moje pierwsze podejście do książek autora. Język bardziej skomplikowany niż w innych książkach o tematyce kryminalnej. Przyznam, że początki były ciężkie. I jeszcze ten monolog trupa. Pomocny, ale razi.
Jakoś też nie interesowało mnie życie bohaterów drugoplanowych. Wolałabym od razu zwartą, szybką akcję. Nie mniej jednak sięgam już po kolejne części, które czekają na półce.

1 komentarz:

  1. Akurat się zastanawiałam jaką by sobie tu książkę kupić :)

    OdpowiedzUsuń