sobota, 11 sierpnia 2012

Przeczytane 21/2012


Tytuł: „Przedśmiertny neuroleptyk - zbiór utworów”
Autor: Kamil Czepiel
Stron: 63
Ocena: 5/5
Źródło: Włóczykijka

Za sprawą Włóczykijki miałam możliwość przeczytania kilku opowiadań Kamila Czepiela. Ciężko mi było się za to zabrać, bo w sumie pokojarzyłam je z typową fantastyką a ja nie przepadam za tym rodzajem książek. Tym bardziej, że przeczytałam kilka niezbyt pochlebnych opinii. W końcu zaczęłam. I cóż z niej wartościowego wyniosłam? A to, że nie zawsze odkryte przez nas piękno zasługuje na jego ujawnienie przed chciwymi oczami. Nie zawsze też nasze widziadło można uznać za wariactwo, gdyż czasem może nas ono uchronić od najgorszego. Kolejny raz potwierdza się fakt, że pijaństwo jest zgubne i prowadzi do wielu nieszczęść. Nie warto zatem ryzykować utraty rodziny, a nawet życia. Powinno się słuchać sumienia, by do końca nie zatracić się w nałogu, szanować życie i czerpać z niego, co najlepsze oraz nie pozwolić złu wtargnąć  w nasze życie, bo demony są wszędzie. Trzeba walczyć ze swoimi słabościami i nie poddawać się.
Na pozór niewinne opowiadania, a ile niosą ze sobą wartości moralnych i duchowych, po prostu mówią prawdę. Przypomniały mi o tym, że łatwo ulec ponurym myślom i łatwo się poddać. A prawdziwym naszym sukcesem jest życie. Nie jest sztuką umrzeć, natomiast sztuką jest życie i walka z przeciwnościami losu.
Dziękuję autorowi i Włóczykijcie za książkę. Warto było do niej zajrzeć. Polecam.

3 komentarze:

  1. O bardzo dosłownie i dobitnie ukazałaś tę książkę :) gdy na sercu coś leży a w duszy coś gra i to w różnych taktach , warto dostać takiego kopa ;)
    Pewnie jej u mnie w bibliotece nie znajdę ale sobie zapiszę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, ślicznie Ci dziękuję za przeuroczą kartkę i piękne życzenia!
    Uśmiecham się do Ciebie i buziaki posyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zapraszam do wzięcia udziału w wymiance książkowej, którą organizuje.

    OdpowiedzUsuń